
Ideana on, että saat itse valita patonkisi, eli subiisi, tai salaattisi täytteet. Tällä hetkellä tarjolla on 14 eri patonkitäytettä, kuten tonnikala, paahtopaisti, kana teriyaki jnejne. Voit päättää leivän (4 eri vaihtoehtoa), kasvikset ja kastikkeen! Voit valita joko 15cm subin pienempään nälkään tai suurempaan 30cm subin. Aterian ottamalla saat lisäksi juoman ja valitsemasi lisukkeen (cookie, sipsipussi tai Activia Kevyt® -jogurtti) kohtuulliseen hintaan. Subiin voi myös lisämaksusta ottaa tuplalihan tai -juuston.
Yritys on jo tällä hetkellä menestynyt todella hyvin ja uskon sen menestyksen jatkuvan. Brändinä Subway on tunnettu ja suosittu. Minkä takia? Nyky-yhteiskunnassa halutaan päättää itse asioista ja tuoreus ja terveellisyys ovat myös ydinasioita, kun puhutaan ruoasta. Subwayssa jokainen saa mieleisen ruokansa nopeasti ja hyvään hintaan. Työntekijät käyttävät hanskoja ja pitävät puhtaudesta ja siiste

Tonnikala on oma suosikkini ja otan sen yleensä aina asioidessani Subwayssa. :-)
Subway mainostaa todella paljon tuotteitaan esim. TV:ssä, lehdissä ja kaduilla nähtävissä mainoksissa. Joskus postiluukustani on myös tipahtanut Subway-alennuskuponkeja, joista olin TODELLA ILOINEN! Subwaylla on myös oma kanta-asiakaskerho, Sub Club. Siihen liittymällä saat "maittavia etuja ja tarjouksia" suoraan sähköpostiisi. Liikkeet myös jakavat Sub Club -kortteja. Joka ostoksella saat korttiisi leiman ja tietyn leimamäärän jälkeen saat subin kaupan päälle ostaessasi ison hanajuoman.
Subwayn valttikortit ovat raikkaat ja tuoreet raaka-aineineet sekä vastapaistettu leipä. Nämä ovat erinomaiset elementit markkinoinnin kannalta. Asiakas haluaa terveellistä ruokaa ja tämän takia Subway houkuttaakin. Näillä keinoilla se ei huku muiden pikaruokaloiden sekaan, vaan pystyy kilpailemaan mättöaterioiden ja rasvaranskalaisten keskellä. "Eat fresh" -mainoslause kertookin jo kaiken tarpeellisen; TERVEELLISTÄ RUOKAA.
Patonkien hinnat ovat erittäin kohtuulliset. Halvimmillaan saat 15cm patongin hintaan 3,20e. Kallemmat 15cm patongit (paahtopaisti ja steak & cheese) ovat vain 5,90e. Jos haluat 30cm patongin, maksat 2,90e lisää. Hinnat siis pyörivät samassa luokassa kuin muidenkin pikaruokaketjujen hinnat. Vaikka kilpailua riittää, moni valitsee Subwayn sen erilaisuuden takia. Yhden patongin tekoon ei mene hirveästi kustannuksia, jonka takia hinnat ovatkin edulliset.
Subway on kasvanut laajasti ympäri Suomea. Tällä hetkellä yrityksellä on jo yli 80 liikettä Suomessa. Ketjun tavoitteena on avata vuoteen 2015 mennessä 130. ravintola Suomeen. Yrityksen nettisivuilta löytää kätevästi kaikkien liikkeiden yhteystiedot ja aukioloajat. Veikkaisin Subwayn löytyvän jokaisesta kaupungista. Helsingin keskustastakin niitä löytyy 4 kappaletta. Ulkoisesti Subway on siis helposti saatavilla.
Markkinointikanavanaan he käyttävät eniten mediaa, esim. TV:ssä he mainostavat uusimpia tuotteitaan. Tietysti me kuluttajat autamme myös heitä markkinoinnissa kehumalla upeita subeja ystävillemme, ja tietenki aina täynnä olevat liikkeet kertovat jo että paikka on todella suosittu JA HYVÄ.
Aina Subwayssa asioidessani olen saanut hyvää ja iloista asiakaspalvelua. Yleensä työntekijät ovat olleet nuoria ihmisiä, jotka eivät ole vielä kyllästyneet elämäänsä ja muuttuneet tympeiksi kurttunaamoiksi hahaha. :-) Imagoltaan Subway haluaakin olla nuorekas ja trendikäs paikka. Työntekijältä vaaditaan asiakaspalveluhenkisyyttä ja hygieniapassia. Yritys kouluttaa itse työntekijänsä.

- Annina
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti